Trwają prace nad nagrywarką zapachów

30 czerwca 2006, 09:33

Naukowcy z Tokijskiego Instytutu Technologii pracują nad urządzeniem zdolnym do nagrywania i odtwarzania... zapachów. Obsługa nagrywarki miałaby być dziecinnie prosta.



Awatar zdradzi offline'ową płeć

7 maja 2014, 10:07

Choć w online'owej grze można zostać, kimkolwiek się chce, wygląda na to, że i tak mężczyźni wybierający awatara płci żeńskiej i tak zdradzą zachowaniem swoją prawdziwą płeć.


Granie z Aspergerem

23 kwietnia 2008, 11:02

Najnowsze badania Brytyjczyków sugerują, że osoby spędzające wiele godzin na grach wideo przejawiają te same cechy osobowości, co pacjenci z zespołem Aspergera. Zaburzenie to należy do tzw. spektrum autyzmu. Jego objawy przypominają autyzm, ale są słabiej wyrażone.


Szkoła

Ruszył pierwszy polski e-Uniwersytet

14 września 2015, 05:04

Zapraszamy do Copernicus College – pierwszego polskiego e-Uniwersytetu!


Przeglądarka dla dzieci z autyzmem

4 czerwca 2008, 15:12

John LeSieur stworzył darmową przeglądarkę internetową dla dzieci z autyzmem. Schorzenie to zdiagnozowano u jego 6-letniego wnuka, a on chciał mu umożliwić swobodne surfowanie po Sieci.


Sony zapłaci odszkodowanie użytkownikom PS3

22 czerwca 2016, 09:51

Po trwających 6 lat sporach sądowych Sony zgodziło się zapłacić odszkodowanie użytkownikom PlayStation 3, z której to konsoli w 2010 roku zainstalowano firmware uniemożliwiające uruchomienie Linuksa. Ugoda, niezatwierdzona jeszcze przez sąd, przewiduje, że każdy z graczy, który używał na swojej konsoli Linuksa otrzyma 55 dolarów odszkodowania


Wredni przez film

29 września 2008, 11:01

Osoby, które oglądają film z brutalnymi scenami, są bardziej skłonne do równie podłego zachowania w realnym życiu (Journal of Experimental Social Psychology).


Sztuczna inteligencja będzie manipulowała grami, byśmy zapłacili więcej?

17 stycznia 2018, 08:57

Redaktorzy serwisu TechPowerUp informują, że twórcy gier mają zamiar zaprząc sztuczną inteligencję do wyciśnięcia z graczy jak największej ilości pieniędzy. SI będzie tak manipulowała przebiegiem online'owej rozgrywki, by gracz jak najczęściej dokonywał mikrozakupów.


Traktuje awatar jak realne ja

9 listopada 2009, 12:35

Jak mózg traktuje awatary reprezentujące nas w wirtualnym świecie? Badania obrazowe miłośników online'owej gry World of Warcraft (WoW) ujawniły, że rejony zaangażowane w samorefleksję i ocenę siebie zachowują się podobnie podczas myślenia o ja wirtualnym i rzeczywistym.


NASA finansuje poszukiwanie technosygnatur obcych cywilizacji

21 czerwca 2020, 09:53

Ludzkość od dawna poszukuje dowodów na istnienie pozaziemskiej cywilizacji. Najbardziej znanym takim projektem jest SETI, w ramach którego poszukiwane są sygnały radiowe emitowane przez inne cywilizacje. To jednak nie jedyny możliwy sposób poszukiwania Obcych. Adam Frank, profesor fizyki i astronomii z University of Rochester, jest pierwszym naukowcem, który otrzymał od NASA grant na poszukiwanie technosygnatur, które nie są sygnałami radiowymi


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy