Trwają prace nad nagrywarką zapachów
30 czerwca 2006, 09:33Naukowcy z Tokijskiego Instytutu Technologii pracują nad urządzeniem zdolnym do nagrywania i odtwarzania... zapachów. Obsługa nagrywarki miałaby być dziecinnie prosta.

Awatar zdradzi offline'ową płeć
7 maja 2014, 10:07Choć w online'owej grze można zostać, kimkolwiek się chce, wygląda na to, że i tak mężczyźni wybierający awatara płci żeńskiej i tak zdradzą zachowaniem swoją prawdziwą płeć.

Granie z Aspergerem
23 kwietnia 2008, 11:02Najnowsze badania Brytyjczyków sugerują, że osoby spędzające wiele godzin na grach wideo przejawiają te same cechy osobowości, co pacjenci z zespołem Aspergera. Zaburzenie to należy do tzw. spektrum autyzmu. Jego objawy przypominają autyzm, ale są słabiej wyrażone.

Ruszył pierwszy polski e-Uniwersytet
14 września 2015, 05:04Zapraszamy do Copernicus College – pierwszego polskiego e-Uniwersytetu!

Przeglądarka dla dzieci z autyzmem
4 czerwca 2008, 15:12John LeSieur stworzył darmową przeglądarkę internetową dla dzieci z autyzmem. Schorzenie to zdiagnozowano u jego 6-letniego wnuka, a on chciał mu umożliwić swobodne surfowanie po Sieci.

Sony zapłaci odszkodowanie użytkownikom PS3
22 czerwca 2016, 09:51Po trwających 6 lat sporach sądowych Sony zgodziło się zapłacić odszkodowanie użytkownikom PlayStation 3, z której to konsoli w 2010 roku zainstalowano firmware uniemożliwiające uruchomienie Linuksa. Ugoda, niezatwierdzona jeszcze przez sąd, przewiduje, że każdy z graczy, który używał na swojej konsoli Linuksa otrzyma 55 dolarów odszkodowania

Wredni przez film
29 września 2008, 11:01Osoby, które oglądają film z brutalnymi scenami, są bardziej skłonne do równie podłego zachowania w realnym życiu (Journal of Experimental Social Psychology).

Sztuczna inteligencja będzie manipulowała grami, byśmy zapłacili więcej?
17 stycznia 2018, 08:57Redaktorzy serwisu TechPowerUp informują, że twórcy gier mają zamiar zaprząc sztuczną inteligencję do wyciśnięcia z graczy jak największej ilości pieniędzy. SI będzie tak manipulowała przebiegiem online'owej rozgrywki, by gracz jak najczęściej dokonywał mikrozakupów.

Traktuje awatar jak realne ja
9 listopada 2009, 12:35Jak mózg traktuje awatary reprezentujące nas w wirtualnym świecie? Badania obrazowe miłośników online'owej gry World of Warcraft (WoW) ujawniły, że rejony zaangażowane w samorefleksję i ocenę siebie zachowują się podobnie podczas myślenia o ja wirtualnym i rzeczywistym.

NASA finansuje poszukiwanie technosygnatur obcych cywilizacji
21 czerwca 2020, 09:53Ludzkość od dawna poszukuje dowodów na istnienie pozaziemskiej cywilizacji. Najbardziej znanym takim projektem jest SETI, w ramach którego poszukiwane są sygnały radiowe emitowane przez inne cywilizacje. To jednak nie jedyny możliwy sposób poszukiwania Obcych. Adam Frank, profesor fizyki i astronomii z University of Rochester, jest pierwszym naukowcem, który otrzymał od NASA grant na poszukiwanie technosygnatur, które nie są sygnałami radiowymi